top of page

איטום וציפוי פוליאוריאה במאצרת סולר, תחנת הכוח החדשה בנאות חובב

צמוד למפעל מכתשים בנאות חובב נבנתה תחנת כוח חדשה פרטית.

בשטח התחנה ניצב לו מיכל סולר בנפח של כ-1500 קו"ב. כמתבקש, המיכל עמד באמצע מבנה המשמש כמאצרה. (Secondary Containment)

כידוע תפקידה של מאצרה הוא לאחסן את הנוזל המאוחסן במיכל במקרה של כשל.

טעות נפוצה של אנשים היא לחשוב כי שורש המילה מאצרה מגיע מהמילה ע.צ.ר קרי לעצור את הנוזלים במקרה של פריצת הנוזל מהמיכל אך זו טעות. המילה מאצרה מגיעה מהמילה "אוצר" שהוא למעשה בור לאחסון נוזלים. דוגמה מעולה ומוכרת במדינת היהודים הינה הבור אשר משמש לאיסוף מי גשמים במקוואות אשר גם הוא נקרא אוצר.

אז כאמור תפקידה של מאצרה היא לאגור את הנוזלים במקרה ויש כשל במיכל ומניעת חלחול הנוזל למי תהום. במילים אחרות, מאצרה הינה מבנה הידראולי לכל דבר ועניין ויש להתייחס לפרט הציפוי כאילו היה מאגר מים; נעדיף מערכת ציפוי בעלת יכולות גישור על פני סדיקה אשר תשמש לאיטום המאגר.

למרות זאת, הבדיקה הראשונה שנעשה כאשר אנו מעוניינים לאפיין מערכת ציפוי ואיטום מאצרה היא לו דווקא האם החומר גמיש או לא אלה קודם נבדוק כי הציפוי עמיד בפני הכימיקלים. לאחר שאושר כי החומר עמיד בנוזל תמיד נעדיף את החומר בעל יכולות גישור על פני סדיקה, קרי גמישות ואלסטיות.

כאמור במקרה דנן, המיכל מכיל סולר וישנם חומרים רבים אשר עמידים בסולר ביניהם אפוקסיים מיוחדים גם מספר סוגי של פוליאוריאה. אם היינו בוחרים בציפוי כלשהו ממשפחת האפוקסי הרי הינו נהנים רק מציפוי מגן אך לא מחומר איטום (כזכור לאפוקסי אין גמישות ולכן אינו עונה על ההגדרה של חומר איטום אלה חומר הגנתי) .

הבחירה הנכונה היא ללא ספק שימוש בפוליאוריאה, בחירה בזו מספקת למזמין את שתי היתרונות משני העולמות: ציפוי הגנתי מחד וציפוי איטומי מנגד ללא שום חשש לסדיקה.

.

מפרט ביצוע מתומצת:

  1. ניקוי אברסיבי על ידי התזת חומר שחיקה כהכנת שטח.

  2. יישום שכבה החלקה לסגירת חורים.

  3. יישום שכבת יסוד אפוקסי 100% מוצקים חוסם לחות.

  4. התזת פוליאוריאה אלסטומרית בעובי 1.5 מילימטר בעלת עמידות כימית בסולר המגשרת על פני סדיקה.

Featured Posts

בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...

Recent Posts

Archive

Search By Tags

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page